Procesor CPU


Šta je procesor?


Procesor (CPU) je centralna procesorska jedinica koja služi za binarnu obradu podataka gotovo svih mogućih operacija koje mi zadajemo upotrebom računara.
Sastoji se od miliona tranzistora koji čine integralno kolo. Možemo reći da je procesor mozak našeg računara. Ranije su procesori bili jako spori i ograničeni po pitanju brzine i obrade, izvršavali su samo neke osnovne matematičke funcije. Danas su procesori veoma brzi i troše jako malo el. energije, što nije bio slučaj sa starim CPU.

Danas procesori izgledaju ovako:


                                                                                 


Zamena procesora


Zamena procesora je veoma jednostavna ali opet napominjem da kada menjate bilo koju komponentu pa i CPU morate da znate koju matičnu ploču ima vaš računar!
Uvek krećete od matične ploče jer i sam CPU se nalazi na njoj. Kada odete na zvanični sajt proizvđača m. ploče pogledajte kog proizvođača podržava, uglavnom su to Intel i AMD i naravno pogledajte koju brzinu podržava. Npr. : od 2.2 do 3.2 GHz , pa koji socket(utičnicu) poseduje . Kada već menjate procesor ja vam preporučujem da uzmete najjači koji vaša matična podržava da ne bi ste rekli "trebalo je da uzmem onaj jači".
Nemojte nikada da hvatate CPU za pinove ili zlatne konektore , uvek hvatajte sa strane !

Zamena procesora , VIDEO:



Zamena termalne paste na CPU da ili ne?


Možda ste negde ili od nekoga čuli za zamenu termalne paste na procesoru i da ćete time da smanjite njegovu temperaturu i samim tim da popravite njegove performanse?
Najiskrenije, ukoliko zamenite pastu na CPU smanjićete 2 do 3 stepena temperaturu, ne očekujte neko značajnije smanjenje tem. procesora.
Pregrevanje procesora je uglavnom kada  tem. pređe preko 60 - 65 stepeni sve ispod 60 je OK!
Ako vam se pregreva procesor najverovatnije vam je cooler(ventilator i hladnjak) usled skupljanja prašine toliko prljav da ne može da ohladi CPU.
Proučite kako vam se skida hladnjak pošto za svaki model postoje neke "cake" kako se to radi , mada u većini slučajeva su poluge kao gore na videu i kada skinete očistite svu prašinu. To možete uraditi pomoću kompresovanog vazduha a ako nemate kompresor ili nešto slično može da posluži i obična ne korištena(nova) četka za farbanje i uz malu pomoć vaših pluća :) možete da očistite ventilator i hladnjak bolje od kompresora! Kada budete vraćali hladnjak stavite novu termalnu pastu a pre toga dobro očistite staru pastu sa procesora i hladnjaka. Savetujem vam ukoliko želite da skidate hladnjak pogledajte gore video sa Youtube-a sigurno će vam pomoći.

6 comments:

  1. moj problem je kad pustim video na youtube i prilikom pomeranja misa tj strelice pocne da mi prekida zvuk nije do neta...unapred xvala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sigurno je reč o računaru sa procesorom s jednim jezgrom, ako ne grešim? Ovo je problem uglavnom vezan za YouTube player koji korisite. Vi sigurno sada koristite HTML5 player? Ako sam u pravu predjite da koristite AdobeFlash player umesto HTML5. Ukoliko ne znate koji payer koristite pustite bilo koji video na Youtube i kliknite mišem desnim klikom na video, pojaviće vam se mali prozor u kojem će vam dole pisati koji player korisite. Pozz!

      Delete
  2. AMKO22:29

    dali će se oštetiti matična ploča ako stavim ram memorije različitog kapaciteta a iste brzine(MHZ).UNAPRED HVALA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neće doći do nikakvog oštećenja. Što se tiče veličine RAM memorije tu možete da kombinujete sa različitim modulima ali sa istom brzinom Mhz. Na nekim pločama će čak da rade i sa različitim brzinama, dok na nekim neće. Naravno za najbolji rad i stabilnost sistema poželjno je da svi ram moduli budu od istog proizvodjača i da imaju iste brzine Mhz.

      Delete
  3. Anonymous22:06

    ja sam zamijenio svoj procesor stavio sam za nijansu jaci racunar radi ali u sistem information pise da je jacina procesora 1.5 ghz a ja sam stavio 3.0 i takodje pise da je procesor 3.0 a do njega 1.5ghz mozete mi reci u cemu je problem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous01:32

      Ja imam isti problem imam procesor amd 2.0, a u sistem information pise 1.0

      Delete

Kontakt

Name

Email *

Message *

Blogroll